Pět tipů, jak můžete zvýšit tržby svého e-shopu
Barbora Tyllová, country manager PayU for Czech Republic, Slovakia and Hungary

Pokud máte e-shop a zvažujete, jak ho posunout dál, abyste nalákali více zákazníků a také zvýšili konverzní poměr a tržby, připravili jsme pro vás pár tipů.

Vycházejí z praxe tisíců online obchodníků, kteří na sedmnácti rostoucích trzích světa spolupracují se společností PayU, zprostředkovatelem online plateb. Jen v České republice přes PayU probíhá každá čtvrtá transakce za nákup zboží či služeb na e-shopech.

Přímá cesta k cíli

Mějte web postavený jednoduše, přehledně a tak, aby bylo zákazníkovi na první pohled vždy jasné, na co má kliknout. Kategorie a filtry by ho měly zavést k cíli nejkratší cestou, nevytvářejte ze své stránky labyrint. Nedopusťte, aby klient musel hádat, co má na stránce udělat. Vše, co by ho mohl zmást, odstraňte. Zákazník na webu často stráví jen chvilku a jakákoli překážka může být důvodem, aby znenadání odešel a už se nevrátil. Myslete na to, že na e-shop zákazník přišel především něco koupit. Nemá v plánu se předtím registrovat nebo odpovídat na vaše otázky, pokud pro to nebude mít silný důvod.

Platbu mějte na jedno kliknutí

Realitou je, že nákup nedokončí desítky procent zákazníků. Důvodů může být samozřejmě více, jedním z nejčastějších je také platba. Proto je obzvlášť důležité mít rychlý a jednoduchý platební systém. Cílem PayU je tento krok zákazníkovi maximálně usnadnit. Proto online obchodníci spolupracující s PayU v Evropě mají k dispozici Google Pay na svých webových stránkách i v mobilních aplikacích. Díky tomu mohou jejich zákazníci platit na všech zařízeních (smartphonech a počítačích) bez ohledu na operační systém, prohlížeč nebo banku. Služba Google Pay (dříve služba Android Pay) je jednoduchý a rychlý způsob platby kartou, u kterého není nutné pokaždé zadávat údaje. Podrobnosti o kartách bezpečně ukládá společnost Google.

Po transakci se zákazníkem komunikujte

Stejně tak, jak je důležité zákazníka před dokončením transakce nerušit a zajistit mu co nejsnazší cestu až k úspěšné platbě, je dobré, když mu pak dáte vědět, co bude následovat. Nemá smysl klienta přehlcovat komunikací, ale určitě ocení, když bude mít informace o tom, že platba proběhla v pořádku. Klient dal e-shopu důvěru, chce svou objednávku sledovat a vědět, že je v bezpečí, a kdy zboží dostane.

Expandujte nejlépe na sever a jihovýchod od českých hranic

Český online trh je sice stále rostoucí, a to už mnoho let, nicméně mnohem větší potenciál mají jiné trhy. Zdaleka to nejsou ty na západ od českých hranic, které spíše stagnují. Kdo chce růst, měl by se svým e-shopem zamířit hlavně do Polska, Rumunska, Maďarska nebo na Slovensko. Naše klienty v expanzi do zahraničí podporujeme novými službami a produkty. Jedním z nich je například PayU Hub, díky kterému je pro e-shopy expanze do zahraničí velmi jednoduchá, protože usnadní mezinárodní i platby.

Myslete i na mobily a tablety

Důležité je myslet také na rostoucí využívání mobilních zařízení. Jen v rámci PayU je dnes každý čtvrtý nákup, na který zpracováváme platbu, zaúčtován na mobilním zařízení. Jedná se o průměrnou hodnotu ze všech obchodů, ale existují prodejny, kde je dynamika a podíl mobilních zařízení mnohem vyšší. Tento trend bude do budoucna určitě sílit. Na to je třeba myslet jak při navigaci zákazníka na e-shopu, tak zejména při platbě.