Přes 37 % českých e-shopů působí i v zahraničí. Je mezi nimi i ten váš?
Barbora Tyllová, country manager PayU for Czech Republic, Slovakia and Hungary

Přes 37 % českých e-shopů působí i v zahraničí. Je mezi nimi i ten váš?

V České republice je více než 40 000 e-shopů, na 1 000 obyvatel jich připadá nejvíce v celé Evropě.  Je pochopitelné, že v této situaci čeští obchodníci nacházejí příležitosti v jiných zemích. Na základě údajů PayU se většina českých e-shopů rozšířila na Slovensko. To je nejjednodušší první krok.

Každý rok však přibývají čeští obchodníci, kteří působí ve více než čtyřech zemích. Některé e-shopy s českými majiteli obchodují již na deseti nebo více trzích. Mají e-shop v několika jazykových verzích, používají jednu platební bránu a díky tomu je jejich expanze velmi snadná.

České e-shopy jsou v expanzi do jiných zemí nejaktivnější v regionu. V současné době prodává 37,6 % českých internetových obchodů své zboží a služby v zahraničí. Je to nejvyšší počet ve střední a východní Evropě. Pouze 7,7 % polských internetových obchodů a 15,5 % maďarských e-shopů prodává své zboží a služby v zahraničí. Průměr v EU je 16,6 %. Vyplývá to z údajů Eurostatu, portálu Statista i společnosti PayU.

Rostoucí expanze je vidět i na počtu přeshraničních transakcí českých e-shopů. Ten se v loňském roce zvýšil o 70 %, zatímco celkový počet transakcí vzrostl o 20 %.

Expandujícím obchodníkům umí PayU nabídnout mezinárodní platby pro celý svět na nové platformě PayU Hub. Ta umí spravovat transakce s kartami vydanými v kterékoli zemi a v jakékoliv měně. Zákazníci využívající PayU Hub mohou zároveň snadno realizovat online platby na celém světě prostřednictvím více než 300 lokálních platebních metod jako alternativám ke kartám. E-shopům k tomu stačí pouze integrovat jediné API. Platby mohou být navíc zpracovávány prostřednictvím místních zúčtovacích center, což je výhodné jak pro zákazníky, tak pro obchodníky.